Andre dag i New York!

17.08.2013 kl.20:23 i Blogg Én kommentar

For øyeblikket sitter jeg på flyplassen i Chicago og venter på flyet mitt som skal til Pittsburgh. Jeg har faktisk mer nerver nå enn det jeg hadde dagen jeg reiste til USA! Det er så uvirkelig at jeg nå skal få møte vertsfamilien min som jeg har pratet med i ca. 6 måneder, og jeg håper så inderlig de liker meg. Jeg tror det er bare vertsmoren min som kommer til å hente meg på flyplassen da, siden når jeg ankommer så er det midt i ettermiddagsluren til den ene vertsbroren, og den yngste har litt problemer med å være med på en litt lang kjøretur som det vil være fra flyplassen og hjem. Og vertsfar er helt sikkert på jobb. Men det går egentlig helt fint, jeg får jo se alle senere på dagen uansett! I går var siste dag i New York og for noen dager det har vært! Denne campen har virkelig vært nonstop se så mye så mulig på kortest mulig tid. Jeg har opplevd så masse og blitt kjent med så mange flotte mennesker og dagene har virkelig vært noen dager jeg ikke ville ha vært foruten. I går begynte vi dagen med å se frihetsgudinnen. Jeg har jo vært i New York 4-5 ganger før, men har aldri vært og sett på frihetsgudinnen så det var kjekt! Der var vi en halvannens time før vi reiste inn til Lower Manhattan og spiste lunch. I lunch-pausen gikk nesten alle de norske i gruppa på ett Pharmacy rett ved. Var så morsomt og se alle gå rundt å kikke på alle amerikanske tingene de selger der og snakke over hvor billigt det er i forhold til Norge, selv om Manhattan er den dyreste plassen i USA. Etter lunch beveget vi oss mot Ground Zero hvor man finner the 9/11 memorial. Sist gang jeg var på Grand Zero var vel en 5 år etter angrepet og da hadde jo ingenting blitt bygget enda. Nå var det to store fontener med navnene på alle de døde innrisset, og de har også begynt å bygge på nye skyskrapere rundt som f. eks the Freedom Tower. The Freedom Tower er snart ferdig bygd og er faktisk den høyeste bygningen vest i verden.

Serine og frihetsgudinnen

Serine, Sofie, Kristina og meg

Anniken, Kristina, Sofie, Nezhat og Serine

Anniken og Serine kjøpte seg flotte hatter

The Freedom Tower

Den ene fontenen hvor altså en av tvillingtårnene stod.

Etter Ground Zero fikk vi litt shopping tid i SoHo! Det eneste jeg tror jeg må si var negativt med denne campen var at vi fikk for lite tid for oss selv til shopping, så vi måtte springe til butikk til butikk for å nå gjennom de vi ville. Men det går egentlig helt fint for min del, for som sagt har jeg jo mange av de samme butikkene nærme der jeg bor og så har vi jo nettshopping også. Jeg kjøpte ikke så mye enn en genser, en topp og en cardigan. Pakkingen i dag gikk forresten helt fint, ikke noe overvekt (eller egentlig sånn 500gram, men det brydde ingen seg om) så det er jo bra. Etter SoHo greide jo selvfølgelig jeg og Serine og gå oss vill når vi skulle tilbake til bussen, så vi endte opp langt oppi China Town, men fant frem igjen tilslutt. Forresten; aldri bli sen til når dere skal møtes når dere er på camp. De som kommer sent blir tvunget til å sunge nasjonalsangen, og en fyr måtte også ta push-ups, men selv om jeg og Serine greide å komme forsent 2 ganger, slapp vi heldigvis å gjøre det noen av dem. Etter Soho var det tid for middag på Dallas BBQ, er jeg fikk en gigantisk tacosalat jeg ikke greide å spise halvparten av, før vi reiste til Rockefeller Center for å være på "Top of the Rock"! Her fikk vi en fantastisk utsikt utover hele byen og siden det hade begynt å mørkne var også alle lysene på, noe som gjorde utsikten enda vakrere.

Serine og meg på Top of the Rock

Utsikten over hele byen på toppen av Rockefeller

Utsikt over skylinen fra New Jersey

På vei hjem stoppet vi en plass i New Jersey hvor vi fikk en annen utsikt over skylinen, før vi reiste tilbake på hotellet. Jeg tror ikke jeg var i seng før halv 2 den kvelden, og det passet egentlig litt dårlig med tanke på at jeg skulle opp kl halv 6 for å dusje og reise til flyplassen. Så nå sitter jeg på flyplassen altså og venter på at flyet til Pittsburgh skal begynne å boarde. Disse dagene har vært fantastiske og jeg håper også å få møtt alle jeg ble kjent med igjen på Hawaii visst jeg skal der!

Da snakkes vi når jeg har kommet frem til Pittsburgh!

Én kommentar

Rebecca

17.08.2013 kl.21:58

Så kjekt å se at du kose deg vennen min!